Hvordan får jeg eller mit barn et adgangskort?
Adgangskort udleveres i starten af sæsonen, samt løbende ved tilmelding undervejs i sæsonen. Læs mere her
Hvad gør jeg, hvis jeg mister mit adgangskort?
Du kan bestille et nyt adgangskort via kontoret. Læs mere her
Hvor lang er sæsonen i HILS?
Svømmeskolesæsonen er som udgangspunkt fra start september til slut maj. Konkurrenceholdene træner sædvanligvis fra midt august til midt juni. Du kan finde information om ferier og andre aflysninger i kalenderen
Hvordan kommer jeg som forælder ind og hjælper mit barn i omklædningen?
Som forælder må du gerne gå ind via glasdøren ved indgangen. Hvis den er lukket, kan dit barn kan åbne indefra, efter han/hun er gået ind gennem indgangspartiet med sit adgangskort. Er dit barn tilmeldt et familiehold, bliver der udleveret to adgangskort, så både barn og forælder kan låse deres ting inde i et skab. Vær opmærksom på, at barnet skal gå igennem sit eget køns omklædning fra han/hun fylder 7 år. Det kan ikke garanteres, at der er adgang til de separate omklædningsrum, som svømmehallen råder over
Hvorfor må forældre kun være i hallen til den første træning i måneden?
Læs mere om "Forælder-fri svømmehal" her
Hvorfor må jeg ikke bruge min telefon i omklædningen og i svømmehallen?
Der er kamera i alle smartphones og tablet, og derfor er det forbudt at bruge dem - både i omklædningen og inde i selve svømmehallen
Min eller mit barns træning blev aflyst, fordi svømmehallen måtte lukkes akut eller pga. stævne - hvad sker der med den træning, som vi går glip af?
Der er meget teknik og kemi, der skal spille sammen, for at man kan holde en svømmehal åben - derfor sker det desværre nogle gange, at vi er nødt til at aflyse træninger, fordi svømmehallen er lukket. I disse tilfælde (og ved planlagte aflysninger pga. stævner) vil vi, i så vidt omfang som det kan lade sig gøre, tilbyde en erstatningstræning, efter den sædvanlige sæson normalvis ville være sluttet. Den forventede sidste dato med træning vil fremgå på forsiden, når vi nærmer os sidste del af sæsonen, hvor man også kan læse om aflysninger og ferier i den nærmeste fremtid
Kan man skifte til et andet hold i løbet af sæsonen?
Trænerne i svømmeskolen vurderer løbende, om svømmerne er på det korrekte niveau ifht. deres svømmemæssige udvikling. Nogle gange bliver svømmere anbefalet at skifte hold i løbet af sæsonen, men som udgangspunkt skriver vi ud med anbefalinger ved årsskiftet, hvis det er aktuelt for svømmerne, og i slutningen af sæsonen modtager alle en anbefaling om, hvilket hold de bør tilmelde sig, hvis de gerne vil fortsætte med at svømme i den kommende sæson. Deltagere på intensivholdene vil modtage en anbefaling til holdskifte, hvis de er tilmeldt et niveau, der vurderes for lavt for dem efter endt intensivperiode, eller hvis de slet ikke er tilmeldt et hold i sæsonen endnu
Hvis man selv har et ønske om at skifte hold, f.eks. fordi den dag man svømmer, ikke længere passer så godt, kan man altid kontakte kontoret på hils@hils.dk og få hjælp med dette. Er det nye hold dyrere end det man skifter fra, betales differencen før holdskiftet går igennem. Hvis holdet er billigere, og der i så fald opstår et tilgodehavende, vil dette blive sat ind på svømmerens såkaldte "pointkonto" i systemet, og dette beløb kan så bruges til delvist at dække fremtidige tilmeldinger for svømmeren
Er vores trænere uddannede?
Alle vores trænere kommer på kurser, der svarer til de krav, der bliver stillet til dem. Alle ansvarlige trænere i svømmeskolen har som minimum bestået Svømningens Grunduddannelse hos DGI. Derudover skal alle trænere årligt bestå en bassinprøve, som sikrer at de er klædt på til diverse livredderfunktioner, som kunne opstå i en svømmehal
Jeg kan ikke huske mit brugernavn?
- skal jeg bare oprette en ny profil? Nej - du skal trykke på glemt password, så kommer der et link på din mail, med info om brugernavn og gendannelse af password
Du kan også kontakt kontoret på hils@hils.dk, hvis du ikke kan huske dit eller dit barns brugernavn
Skal mit barn være tilmeldt et hold i klubben, for at han/hun kan deltage i AquaCamps i HILS?
Nej, alle er velkomne til vores AquaCamps. Vi har camps for både 6-12årige og for 12-17årige.
Læs mere om AquaCamp samt datoer for denne sæsons camps her
Kan jeg være tilmeldt mere end et hold samtidig?
Du kan sagtens være tilmeldt flere hold sideløbende indenfor den samme sæson. Der betales som udgangspunkt fuldt kontinget for begge hold - dog med undtagelse af visse voksenhold, hvor der kan tilbydes ekstra træning med andre lignende hold i ugens løb til en reduceret pris
Giver I søskenderabat?
Nej - desværre ikke
Jeg eller mit barn skal ikke gå til svømning i HILS mere - hvordan fungerer udmeldelse?
Der er forskellige regler for udmeldelse i henholdsvis konkurrenceafdelingen og svømmeskolen. Læs mere her
Hvordan fungerer SPOTholdene?
SPOT-holdene er som udgangspunkt voksenhold og kører efter et koncept, hvor man tilmelder sig for en kortere periode ad gangen (8-12 uger alt efter, hvordan det passer ind i den overordnede sæson). Læs mere om SPOTholdene og vores øvrige voksenhold her
Hvorfor må jeg ikke sidde og kigge på, at mit barn svømmer?
Læs mere om "Forælder-fri svømmehal" her
Hvordan kan jeg gå med ind og hjælpe mit barn i omklædningen?
Du kan benytte glasdøren ved indgangspartiet til omklædningsgangen, når du skal ind og ud for at hjælpe dit barn. Læs mere om adgang her
Kan man melde sig ind midt i sæsonen?
Det kan man sagtens! Som konkurrencesvømmer betales der kontingent halvårligt, og for svømmeskoleholdene sænkes kontingentpriserne typisk i juleferien, så de er justeret til den del af sæsonen, der er tilbage
Har du andre spørgsmål?
Skriv til os på hils@hils.dk eller kontakt os på 50 56 06 65 på hverdage mellem kl 10.00 og 14.00